نرم افزار پرسشنامه آنلاین

در یک طرح تحقیق، پرسشنامه‌ها به عنوان یک ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مورد توجه قرار می‌گیرند. اغلب در تحقیقات و نظر سنجی‌های اجتماعی، از پرسشنامه‌ها برای ثبت اطلاعات استفاده می‌شود. از آنجایی که پرسشنامه‌ها توسط افراد پاسخ‌دهنده تکمیل می‌شوند، کمتر در تحقیقات میدانی به کار می‌رود.

پرسشنامه چیست؟

در پاسخ به سوال ” پرسشنامه چیست ” جواب های بسیار زیادی می توان داد؛ اما در اصل، پرسشمامه ها ابزاری برای جمع آوری اطلاعات هستند. در پرسشنامه ها سوالاتی مطرح شده است که برای تکمیل شدن، باید در اختیار پاسخ دهندگان که می تواند طیف وسیعی از مردم را در بر بگیرد، قرار دهید.

در تعریف دیگر، می توان گفت که پرسشنامه ها مجموعه ای از سوالات مرتبط با موضوع تحقیق در قالب یک فرم یا برگه است؛ این سوالات و پرسش ها در اختیار افراد مورد نظر محقق قرار می گیرد؛ افراد نیز باید به پرسش ها پاسخ های واقعی بدهند تا بتوان نتیجه مطلوبی از پرسشنامه به دست آورد.

برای به دست آوردن پاسخ های پرسشنامه، می توانید با افراد مدنظرتان تماس بگیرید، به صورت حضوری پیش آن ها بروید و یا از طریق فضای مجازی سوالات را مطرح کنید؛ در اصل ارزان ترین، کارآمد ترین و سریع ترین روشی که با استفاده از آن می توان اطلاعات زیادی از موضوع تحقیق مورد نظر به دست آورد، استفاده از پرسشنامه (یا به انگلیسی Questionnaire ) است.

پر استفاده ترین روش برای جمع آوری اطلاعات در موضوعات تحقیقی هم همین پرسشنامه ها هستند؛ معمولا محققان به دلیل راحت تر، ارزان تر و سریع تر بودن جمع آوری اطلاعات با استفاده از این روش، از پرسشنامه بهره می گیرند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برای اولین بار از پرسشنامه در سال 1838 استفاده شد و با گذشت حدودا 183 سال از آن روز، همچنین این روش مورد استفاده قرار می گیرد؛ یعنی از این روش از 183 سال پیش تا کنون بهره گرفته می شود که نشان دهنده محبوبیت بالای آن است و محبوبیت بالای آن نیز اشاره به کاربرد پرسشنامه و ویژگی های مثبت بسیار زیادی که دارد، خواهد بود.

کاربرد پرسشنامه

پرسشنامه کاربرد فراوانی دارد؛ برای مثال، با استفاده از پرسشنامه دیگر نیازی به حضور داشتن محقق و پرسیدن سوال به صورت حضوری نیست. به راحتی می توانید سوال ها را از طریق راه های غیر حضوری مانند فضای مجازی و …، به جامعه هدفتان ارسال کنید و پاسخ ها را دریافت کنید.

نرم افزار پرسشنامه آنلاین
نرم افزار پرسشنامه آنلاین

با استفاده از پرسشنامه می توانید پاسخ ها را سریع تر دریافت کنید و در نتیجه، در زمان کمتری به نتیجه تحقیق برسید؛ البته پاسخ های به دست آمده به معنی پایان کار نیست و شما باید حتما آن ها را مورد بررسی قرار دهید و به خوبی آن ها را تحلیل کنید؛ زیرا جواب افراد مختلف با توجه به شرایط فعلی که دارند، است و نمی توان پاسخ تمام افراد را در یک سطح و رتبه قرار داد.

نرم افزار پرسشنامه آنلاین نرم افزار پرسشنامه آنلاین نرم افزار پرسشنامه آنلاین نرم افزار پرسشنامه آنلاین نرم افزار پرسشنامه آنلاین

طبیعتا جواب فردی که بیشتر به موضوع تحقیق شما نزدیک است، مهم تر از افرادی که دور تر از او هستند خواهد بود؛ این جواب برای شمایی که به عنوان یک محقق بر روی موضوعی تخصصی تحقیق می کنید، ارزش بیشتری خواهد داشت.

نرم افزار پرسشنامه آنلاین

یکی از روش های جمع آوری اطلاعات پرسش نامه می باشد. در گذشته این کار به صورت دستی انجام می شد که همین موضوع یکپارچه سازی اطلاعات را با مشکل روبرو می ساخت. از این رو تیم فرابگیر یک پروژه دیگری را برای راحتی این گروه از افراد جامعه ارائه نموده است.

این نرم افزار یک سیستم پرسش نامه آنلاین به صورت آنلاین است. در این سیستم شما می توانید انواع مختلف پرسش نامه ها را براساس نیازمندی خود تعریف نمایید و با ارسال لینک پرسش نامه به صورت انلاین از افراد اطلاعات مورد نظر را دریافت نمایید.

در این نرم افزار امکان دریافت فایل اکسل خروجی پاسخ ها، انواع نمودار پاسخ، تعریف سطوح کاربری، ایجاد انواع سوالات چند گزینه های وجود دارد که می توان از تمامی این امکانات استفاده نمود.

این سیستم دارای رابط کاربری دلپذیر و قابلیت های کاربرپسند است تا هنگام استفاده از سیستم، تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان آورد. این پروژه با استفاده از موارد زیر توسعه یافته است:

  1. HTML
  2. CSS
  3. jQuery
  4. PHP
  5. MySQL Database
  6. Bootstrap
نرم افزار پرسشنامه آنلاین
پرسشنامه آنلاین

ویژگی های نرم افزار پرسشنامه آنلاین

  • مدیریت کاربران
    • ایجاد کاربر و سطوح دسترسی
    • مشاهده ، به روزرسانی و حذف اطلاعات کاربران

کاربران سیستم پرسش نامه
کاربران سیستم پرسش نامه

  • پرسش نامه ها
    • درج پرسش نامه جدید
    • مشاهده نتایج پرسش نامه
    • تعریف نمودارها برای پرسش نامه

انواع پرسشنامه انلاین
انواع پرسشنامه انلاین

نرم افزار پرسشنامه آنلاین

  • نتایج پرسش نامه ها
    • امکان دریافت خروجی پرسش نامه ها
    • مشاهده نمودار پرسش نامه ها

نمودار پرسش نامه
نمودار پرسش نامه

X