تبلیغات فیس بوک

همانطور که می دانید، فیس بوک یکی از قدیمی ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر است. فیس بوک بیش از 3 میلیارد کاربر دارد و اگر فیس بوک می توانست کشور باشد، بزرگترین کشور دنیا بود. اگر شما نیز نیاز به تبلیغات در فیس بوک دارید و برای اجرای آن دچار مشکل می باشید تیم فرابگیر این خواسته را برای شما ممکن خواهد کرد.

تبلیغات فیس بوک چیست؟

تبلیغ در فیسبوک و یا اصطلاحاً FaceBook Ads یکی از روش های بازاریابی اینترنتی می باشد که در سرتاسر دنیا در حال اجرا است. اگر شما با افراد خارج از کشور در ارتباط هستید و مشتریان غیر ایرانی دارید، تبلیغات فیس بوک می تواند فروش شما را در خارج از کشور چند برابر کند.

با امکاناتی که بخش Facebook Ads Manager در اختیار مدیران هر کسب و کاری قرار می دهد می توانید بالاترین بازخورد را با انجام تنظیمات مناسب فیسبوک ادز دریافت کنید.

تبلیغات در فیس بوک
تبلیغات در فیس بوک

یکی از ویژگی هایی که می توان به آن در تنظیمات تبلیغات فیس بوک اشاره کرد، امکان قرار گیری تبلیغات شما در بخش News Feed کاربران است. با استفاده از این قابلیت نرخ کلیک و بازخوردی که میگیرید بسیار بالا است.

این روش تبلیغاتی، تبلیغات بین المللی هم شناخته می شود که مناسب برای افرادی است که می خواهد کسب و کار خود را بین المللی کنند و در دیگر کشور ها صادرات انجام دهند.

چگونه در فیسبوک تبلیغات کنیم؟

حتما برای شما این سوال پیش آمده است که چگونه در فیسبوک تبلیغات کنید و اصلا تبلیغ فیس بوک یا همان فیسبوک ادز چیست و چه کارهایی می شود با آن انجام داد.

اگر قصد دارید فروش بین المللی داشته باشید و محصول خودتان را صادر کنید، تبلیغ فیسبوک گزینه مناسبی برای شما می تواند باشد. چرا؟ چون زمانی که در حال برنامه ریزی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی فیسبوک هستید؛ می توانید بر اساس علایق کاربران، هدف گذاری کنید و طوری تبلیغات خود را تنظیم کنید که تبلیغ شما فقط برای کاربران هدف نمایش داده شود.

بگذارید با یک مثال برای شما توضیح دهم: فرض کنید می خواهید محصولات کشاورزی مثل لوله به کشور های حاشیه خلیج فارس صادر کنید. یکی از مزیت هایی که شما نسبت به رقبایتان خواهید داشت این می باشد که می توانید بر اساس کوچه،خیابان، شهر، منطقه و علایق کاربران تبلیغات کسب و کار خودتان را نمایش دهید.

تبلیغات فیسبوک مناسب چه کسانی است؟

بسته به بودجه و سرمایه گذاری ای که شما قرار است روی کمپین تبلیغات فیسبوکی خود انجام دهید، هزینه تبلیغات فیس بوک تغییر می کند و متغیر است، این مبلغ می تواند از 50 یورو شروع شود و تا 500 یورو هم برسد. همه چیز بستگی به شما دارد. مسئله دیگری که مطرح است، مدت زمان نمایش تبلیغات شما می باشد که این مورد هم مربوط به بودجه شما می شود.

تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک

انواع تبلیغات در فیس بوک
انواع تبلیغات در فیس بوک

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در فیسبوک ادز ، محتوایی است که روی صفحه یا پیج فیس بوک قرار می دهید. تولید محتوا در فیس بوک جزو عوامل ضروری و مهم کمپین شما می باشد. اگر جامعه هدف شما عرب زبان هستند، باید پیج یا صفحه فیسبوک شما عربی باشد و باید به زبان عربی مسلط باشید؛ زیرا هنگامی که تبلیغات شما برای هدفی که انتخاب کردید منتشر شود، مشتریانی که به شما پیام می دهند فارسی زبان نیستند و به همان زبان صحبت می کنند.

همانطور که شاید بدانید، اینستاگرام یکی از زیر مجموعه های شرکت فیس بوک می باشد. به همین منظور ، شما می توانید علاوه بر نمایش تبلیغ در فیسبوک، در اینستاگرام هم با همان بودجه تبلیغات کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

تبلیغات در فیسبوک چگونه انجام می شود؟

تبلیغات در فیسبوک انواع مختلفی دارند که در ادامه چند مورد آن را به طور خلاصه توضیح می دهیم:

1. Page Post Ads: این تبلیغ، یکی از مدل های تبلیغاتی است که برای اجرای آن نیاز است یک صفحه در فیسبوک داشته باشید. این تبلیغ شبیه به آپدیت های Status فیسبوک دارای عکس و لینک و متن است.

Page Post Ads
Page Post Ads

2. Multi-Product/ Carousel Ads: در این نوع از تبلیغات، به شما اجازه داده می شود که در یک تبلیغ، محصولات مختلفی را نشان دهید. معمولا از این مدل زمانی استفاده می شود که بخواهید یک طبقه خاص از محصولات را نشان دهید یا اینکه بخواهید تفاوت بین چند محصول را به کاربر نشان دهید.

تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک

Multi Product Carousel Ads
Multi Product Carousel Ads

3. Page Post Video Ads: در این مدل از تبلیغ، زمانیکه کاربر فیسبوک روی فیلم ضربه می زند، فیلم تبلیغاتی شروع به پخش می کند. فیسبوک برای هر بار مشاهده این ویدیو توسط کاربران از تبلیغ دهنده هزینه ای دریافت می کند.


انواع تبلیغات در فیسبوک چیست؟

تبلیغات در فیسبوک چندین مدل مختلف دارد که هر کدام را توضیح خواهیم داد:

1. تبلیغات در فیسبوک با عکس

اولین و ساده ترین روش تبلیغ در فیسبوک، استفاده از عکس است. اما سادگی به این معنا نیست که جذاب نباشد و یا حوصله مخاطب سر برود؛ بلکه می تواند به سرعت مخاطب را جذب کند.

تبلیغات در فیسبوک با عکس
تبلیغات در فیسبوک با عکس

2. تبلیغات در فیسبوک با ویدیو

از تبلیغات ویدیویی می توانید برای نشان دادن فعالیت گروه خود، نحوه تولید محصولات و انواع آن استفاده کنید. این تبلیغات می تواند گاه الهام بخش مخاطبان شما بوده و چیزی به آنها آموزش دهد.

3. تبلیغات در فیسبوک چرخشی

با استفاده از تبلیغات چرخشی می توانید بیش از 10 عکس یا ویدیو از خدمات و محصولات خود را به نمایش بگذارید. از این نوع تبلیغات می توانید برای نشان دادن نکات مثبت خدمات و محصولات خود استفاده کنید.

تبلیغات در فیسبوک چرخشی
تبلیغات در فیسبوک چرخشی

4. تبلیغات در فیسبوک اسلاید شو

تبلیغ با اسلاید شو یکی از روش های آسان برای ساخت تبلیغ ویدیویی در فیسبوک است. شما می توانید از کلکسیونی از عکس ها و ویدیوهای خود برای ساخت این برنامه استفاده کنید. اسلایدشوها مانند ویدیوها عمل می کنند؛ اما پهنای باند بسیار کمتری مصرف می کنند. بنابراین برای افرادی که اینترنت ضعیفی دارند هم به خوبی بارگذاری می شوند.

7. تبلیغات در فیسبوک فوری تکی و کلکسیونی

این نوع از تبلیغات فقط برای گوشی های موبایل نشان داده می شوند. بنابراین، به شما امکان می دهد عکس یا فیلم را به مخاطب نشان داده و با یک کلیک خرید نمایید.

تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک تبلیغات فیس بوک

8. تبلیغات در فیسبوک پویا

تبلیغات پویا در فیسبوک برای هدف گذاری بهتر است. مثلا اگر کسی از صفحه فیسبوک تان بازدید کرده یا برای خرید به صفحه شما مراجعه کند، اما مراحل خرید را کامل نکرده و سایت را ترک کند، تبلیغات برای او نشان داده می شود.

تبلیغات در فیسبوک پویا
تبلیغات در فیسبوک پویا

9. تبلیغات در فیسبوک مسنجر

انواع تبلیغات در مسنجر فیسبوک قابل مشاهده است. این یک امکان اضافی برای افرادی است که می خواهند در فیسبوک تبلیغ کنند. برای این نوع از تبلیغ، کافی است در بخش انواع تبلیغات و مکان تبلیغ، گزینه Messenger را انتخاب کنید.

چرا فرابگیر را برای تبلیغات فیسبوک انتخاب کنیم؟!

فرابگیر به عنوان اولین و قدیمی ترین مجموعه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ در ایران ، مفتخر است اعلام کند، به عنوان اولین مجموعه ارائه خدمات تبلیغات فیسبوک فعالیت می کند.

علاوه بر مشاوره تخصصی توسط مشاورین و متخصصین ما ، به شما کمک در موفقیت کمپین تبلیغات فیسبوک شما کمک خواهیم کرد. همچنین علاوه بر ارائه مشاوره، تمامی تنظیمات را ما با توجه به زمینه کاری و نوع تبلیغات شما انجام خواهیم داد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها بازخورد بالاتری دریافت کنید.

تبلیغات فیس بوک
تبلیغات فیس بوک

هدف گیری صحیح مخاطبین هدف در فیسبوک

یکی از قابلیت هایی که تبلیغات در فیسبوک دارد، امکان تعیین هدف مناسب جهت نمایش تبلیغ در فیسبوک می باشد. با استفاده از این امکان فیسبوک ادز میتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و مدت بیشتری تبلیغات خود را نمایش دهید.

سوالات متداول در مورد تبلیغات فیسبوک

آیا تیم فرابگیر تبلیغات فیس بوک را انجام می دهد؟

بله، در حال حاضر این خدمت از طریق نمایندگان خارجی ما فراهم می باشد.

با تبلیغ در فیسبوک می شود تبلیغات در اینستاگرام هم انجام داد؟

بله، هنگامی که شما قصد دارید در فیس بوک تبلیغات کنید می توانید همزمان در اینستاگرام هم تبلیغات کنید.

تعرفه تبلیغات فیسبوک چقدر است؟

تبلیغات در حال حاضر در 3 گروه 100 تا 300 دلاری با کارمزد 30 درصد، 300 تا 500 دلاری با کارمزد 25 درصد و 500 تا 1000 دلاری با کارمزد 20 درصد انجام می شود.

نحوه پرداخت وجه تبلیغات به چه صورت است؟

امکان پرداخت مستقیم از طریق مستر کارت و کارت های اعتباری، زلا برای کاربران آ.مریکا، پی پل برای کاربران اروپایی و ارزهای دیجیتال توسط کاربران داخل ایران وجود دارد.

مدت نمایش تبلیغات چقدر است؟

دت نمایش تبلیغات به صورت بودجه روزانه تعیین می شود به عنوان مثال شما می توانید برای 200$ در هر روز 10$ بودجه بدهید که تبلیغ شما برای 20 روز نمایش داده می شود.(اگر از بودجه روزانه مبلغی باقی بماند به موجودی کل برگشت داده می شود)

هزینه تبلیغات در فیسبوک چه قدر است؟

تبلیغات در حال حاضر در 3 گروه 100 تا 300 دلاری با کارمزد 30 درصد، 300 تا 500 دلاری با کارمزد 25 درصد و 500 تا 1000 دلاری با کارمزد 20 درصد انجام می شود.

نحوه تبلیغات در فیس بوک چگونه است؟

پس از تماس با کارشناسان ما و انتخاب بسته تبلیغاتی، تاریخ مورد نظر برای انجام تبلیغ و شروع کمپین در نظر گرفته می شود. سپس به شما دسترسی visitor داده می شود تا عملکرد را مشاهده نمایید. با توجه به محدودیت های شدید فیس بوک امکان دسترسی مدیریتی وجود ندارد.

X