تبلیغات در گوگل؛ امروزه یکی از بهترین روش های تبلیغ اینترنتی، تبلیغ در گوگل یا همان “Google Adwords” می باشد. هر ثانیه، ۲٫۳ میلیون جستجو در گوگل انجام می شود و اکثر صفحات نتایج جستجو شامل تبلیغات گوگل می باشد.

تبلیغات در گوگل
تبلیغات در گوگل

دقیقا زمانی که افراد در جستجوی انواع محصولات یا خدماتی هستند که کسب و کار شما آن را ارائه می دهد، تبلیغات توسط گوگل می تواند یک روش بسیار موثر برای ایجاد ترافیک مرتبط و مناسب به سمت وب سایت شما باشد.

تبلیغات گوگل چیست؟

گوگل تبلیغاتی که در نتایج جستجو در سایت خود ظاهر می شود را با استفاده از گوگل ادروردز یا تبلیغات در وب سایت های دیگر از طریق شبکه های نمایشی و برنامه گوگل اد سنس، ارائه می دهد.

تبلیغات گوگل یک استراتژی بازاریابی عالی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک است. شما می توانید آگهی را برای کسب و کار خود، به افرادی بسیاری که در جستجوی خدمات کسب و کار شما در آن لحظه و در منطقه شما هستند نشان دهید. این نوع هدف گیری بیشتر مناسب صاحبان کسب و کار کوچک است که می خواهند در گوگل تبلیغ نمایند.

تبلیغات در گوگل در دو بخش نمایش داده می شود:

  1. اولی بالاتر از لینک هایی که سئو خوبی دارند در نتیجه جستجو نمایش داده می شوند.
  2. دومی در قسمت پایین صفحه نتایج جستجو

گوگل نتایج تبلیغات را با برچسب”Ad” سبز رنگ مشخص می کند تا از سایت هایی که بدون تبلیغات در جستجو نمایش داده می شوند متمایز شود.

تبلیغات گوگل
تبلیغات گوگل

زمانی که مدیران شرکت ها و موسسات به دنبال موثرترین و کم هزینه ترین راه برای معرفی سایت خود هستند به شرکت ها و افرادی مراجعه می کنند که در زمینه تبلیغات مانند تیم فرابگیر حرفه ای باشند . افراد حرفه ای برای تبلیغ، گوگل را پیشنهاد می کنند چرا که می تواند مشتریان را به صورت هدفدار به سایت آنها روانه کند و باعث ایجاد درآمد چند برابر شود. بیشتر مدیران کسب و کار از تبلیغات در گوگل چیزی نمی دانند.

اولین سوالی که مطرح می کنند این است که تبلیغات گوگل چیست؟

برای آشنایی بیشتر با تبلیغات در گوگل یک مثال ذکر می کنیم: فرض کنید کار شما در رابطه با فروش موبایل باشد و بیشترین کلمه کلیدی که در رابطه با کار شما جستجو می شود “فروش موبایل” می باشد.

تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل

زمانی که شما برای این کلمه کلیدی در سایت موتور جستجوگر گوگل تبلیغ قرار می دهید ، سایت شما به عنوان یکی از برترین سایت هایی که فروش موبایل انجام می دهند در صفحه اول گوگل به نمایش در خواهد آمد.

برتری تبلیغ در گوگل نسبت به مابقی تبلیغات اینترنتی این است که مخاطبانی که از این طریق با سایت شما آشنا می شوند کاملا واقعی بوده و قصد خرید موبایل را دارند و این موضوع به راحتی توسط تیم فرابگیر قابل انجام است.

شاید بپرسید گوگل اد چگونه کار می کند؟

گوگل ادوردز یا “Google Ad words” در اطراف کلمات کلیدی متمرکز می شود. تبلیغ کنندگان یک لیست از کلمات کلیدی را انتخاب می کنند که هدف آن ها مرتبط با پیشنهادات تجاری شما است. کلماتی که افراد در جستجو برای محصول خود از آن بیشترین استفاده را دارند.

سپس آن ها را بر اساس این کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند. این پیشنهاد، همراه با امتیاز کیفیت تعیین شده توسط گوگل بر اساس کیفیت تبلیغ پیشنهادی شما، تعیین می کند که تبلیغات گوگل در صفحه نتایج موتور جستجو چه زمان نمایش داده شود.

تبلیغات در گوگل
تبلیغات در گوگل

مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟

از فواید دیگر تبلیغ در گوگل روند محاسبه کلیکی آن است، بدین معنا که فقط در زمانی هزینه پرداخت می کنید که روی تبلیغ شما کلیک شده و از سایت شما بازدید به عمل آید. در نظر داشته باشید که کلیک هر کاربر یک بار محاسبه می شود یعنی اگر کاربری چند بار روی لینک تبلیغ در گوگل کلیک کند فقط یک بار محاسبه خواهد شد.

برخی از امکانات تبلیغات گوگل

  • تعیین سقف هزینه روزانه: در تبلیغات گوگل می توان هزینه تبلیغ را در هر روز کنترل کرد و مشخص کرد که روی لینک تبلیغ شما چند کلیک انجام شود.
  • تعیین زمان تبلیغ: یکی دیگر از امکانات تبلیغات گوگل تعیین کردن روز و ساعات نمایش تبلیغ است. به طور مثال اگر تمایل داشته باشید تبلیغ شما فقط در صبح روزهای کاری و ساعات مطابق با ساعت ایران به نمایش دربیاید می توانید این تنظیم را براحتی انجام دهید.
  • امکان تعیین صفحه تبلیغ: فرمت تبلیغ گوگل به صورت یک لینک است که کاربر می تواند تعیین کند با کلیک روی این لینک چه صفحه ای از سایت به نمایش در بیاید.
  • امکان تعیین کشور: برای ارسال تبلیغ در صفحات گوگل می توانید تعیین کنید تبلیغ شما در چه کشورهایی به نمایش در بیاید. این قابلیت به شما کمک می کند تا از کلیک های اضافه در کشورهای دیگر که خریدی از سایت شما نمی توانند داشته باشند جلوگیری شود.
  • نمایش دائم در صفحه اول: آگهی شما در صفحه اول گوگل در قسمت بالا و سمت راست صفحه تا زمانی که خود شما تعیین کنید به نمایش در خواهد آمد.
  • سرعت عمل در نمایش تبلیغ: بعد از سفارش تبلیغ برای نمایش در بخش تبلیغ گوگل، می توان تعیین کرد که در صورت تمایل تبلیغ شما از همان لحظه به نمایش در بیاید.
  • تعیین کردن هزینه هر کلیک: با انتخاب کلمات کلیدی مختلف می توانید هزینه کلیک را تعیین کنید. به طور مثال امکان دارد قیمت هر کلیک برای کلمه کلیدی “فروش موبایل” از کلمه کلیدی “فروش اینترنتی موبایل” بیشتر باشد و این قیمت بیشتر بابت جستجوی بیشتراین کلمه کلیدی در موتور جستجوگر گوگل می باشد.
  • گزارشات روزانه: با قرار دادن تبلیغ در گوگل این امکان وجود دارد که هر زمان که تمایل داشتید گزارشات تحلیلی از طرف گوگل دریافت نمایید.
  • امکان قرار دادن متن: در تبلیغات گوگل این امکان وجود دارد که یک متن مناسب در مورد کلمه کلیدی خود ذکر کنید تا درک کلمه کلیدی شما بازدهی بالاتری را داشته باشد.
Google Ads Amazing Stats And Facts
Google Ads Amazing Stats And Facts

چگونه به طور موثر در گوگل تبلیغ کنیم؟

حال که دانستید تبلیغات گوگل چیست و چه مزایایی دارد برای شما با ذکر چند گزینه می گوییم چگونه این کار را انجام دهیم که موثر باشد.

  1. از کلمات کلیدی خود در آگهی خود استفاده کنید. شما باید از کلمات کلیدی مشابهی که در تبلیغ خود در نظر دارید استفاده کنید تا گوگل بتواند بگوید که اگهی شما مربوط به چه صنف و کسب و کاری است.
  2. اگر شما دارای کسب و کار دارای شهری خاص هستید، می توانید این محل خاص را برای آگهی خود در نظر بگیرید. فکر کنید شما مانند تیم فرابگیر شرکتی حرفه ای در طراحی سایت در تهران دارید و فردی بخواهد طراحی سایت تهران را جستجو کند.این گونه نمایش داده می شود “بهترین شرکت طراحی سایت در تهران” شما حتی می توانید به گونه ای تبلیغ کنید که آگهی تبلیغ شما را افراد منطقه ای خاص ببینند و اینگونه تبلیغات شما موثرتر خواهد بود.
  3. به شکلی واضح تبلیغ کنید. کاربر بلافاصله بعد از خواندن تبلیغ شما باید بداند ماهیت کسب و کار شما چیست و شما چگونه می توانید با آنچه که هستید به آن ها کمک کنید.اگر شما دارای یک فروشگاه هستید که محصولات مختلفی را ارائه می دهد مطمئن شوید که در آگهی خود کلمات کلیدی مناسب برای جستجو را قرار داده اید.
  4. به کاربر بگویید که چه چیزی کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند – نتایج اول در صفحه اول جستجوی گوگل وجود دارد. شما باید به آنها بگویید که چرا باید کسب و کار شما را انتخاب کنند. آیا شما مقرون به صرفه تر، قابل اعتماد یا قابل اطمینان هستید؟ آیا شما بررسی و امتیاز عالی دارید؟ این اطلاعات را در تبلیغ خود به اشتراک بگذارید.
  5. قسمت call to action را برای آگهی خود انتخاب کنید. مثلا این جمله: ”برای خرید با تخفیف روی این قسمت کلیک کنید”.

تیم فرابگیر

تیم فرابگیر با بیش از 10 سال سابقه در زمینه برنامه نویسی حرفه ای، طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی، با خدمات رسانی به بیش از 300 گروه مختلف مانند: پزشکان، متخصصان، دانشجویان، سازمان ها و با به کارگیری از تیمی مجرب در این زمینه می تواند جوابگوی نیاز شما دوستان در هر کدام از این زمینه ها باشد.

X